تحقیق درباره مکتب لهستان

مطالب دیگر:
🔗تحقیق درباره تورم🔗تحقیق درباره حسابداري صنعتي🔗ایجاد یک قفل Pattern در اندروید🔗جزوه فصل سوم زیست شناسی پایه دهم تجربی🔗نمونه سوالات آمادگی برای آزمون مهارت icdl🔗نحوه ایجاد Progress Bar های حرفه ای در برنامه نویسی اندروید🔗تحقیق درباره اهمیت پیوند اعضاء از بیمار مرگ مغزی🔗کار با FloatingActionButton در برنامه نویسی اندروید🔗مدیر یک دقیقه ای🔗پاورپوینت استراتژی تولید🔗پاورپوینت اشنایی با مهندسی برق🔗نمونه سوالات رفتار سازمانی Master🔗مبانی نظری و پیشینه پژوهش بزهکاری و قتل های سریالی🔗مبانی نظری و پیشینه پژوهش تفکر انتقادی ومولفه های آن🔗مبانی نظری و پیشینه پژوهش خلاقیت و هدف پیشرفت🔗مبانی نظری و پیشینه پژوهش راهکارهای افزایش میزان مطالعه🔗مبانی نظری و پیشینه پژوهش رویکردهای سلامت روانی و رضایت جنسی🔗مبانی نظری و پیشینه پژوهش سلامت سازمانی وکیفیت زندگی کاری🔗مبانی نظری و پیشینه پژوهش شناخت شناسی ومدلهای آن🔗مبانی نظری و پیشینه پژوهش کمرویی نوجوانان
این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 43 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید . لینک دانلود پایین صفحه مکتب لهستان حاص|1785936|dxi
مشخصات فایل مورد نظر در مورد تحقیق درباره مکتب لهستان آماده دریافت می باشد برای مشاهده جزئیات فایل به ادامه مطلب یا دریافت فایل بروید.

این محصول در قالب ورد (WORD) و قابل ویرایش در 43 صفحه تهیه شده است. در بخش زیر برای اطلاع بیشتر از محتویات این فایل و اطمینان از خرید، مطالب چند صفحه آورده شده است. با مطالعه این بخش با اطمینان بیشتر خرید کنید.

لینک دانلود پایین صفحه

مکتب لهستان حاصل ذوق و دیدگاههای متنوع جمعی از نقاشان و طراحان گرافیک و به اعتقاد منتقدان دهة 50 تا 70 دوران طلایی پوسترهای لهستانی بود. اگرچه این آثار هنری تبلیغی محسوب می شد، اما به هیچ یک از آثار ارائه شده در غرب شباهت نداشت جهان بینی غیرمتعارف و منحصر به فرد این آثار از میان سبک های غربی نظیر آرنوو، سوررئالیسم و پاپ آرت تکامل یافت. طراحان لهستانی با بی قیدی نسبت به قوانین طراحی غربی، از نقاشی، عکاسی و حروف دستی در ترکیبی بی سابقه، غیرمعمول و به شیوه ای کاملاً جدید بهره جستند.

این مکتب اگرچه عمر کوتاهی داشت ولی توانست تأثیرات زیادی بر هنرمندان کشور های دیگر بگذارد و به نوعی سطح سواد بصری و دیدگاه های هنرمندان جهان را ارتقاء دهد.

بهرحال با اینکه دوران این مکتب به پایان رسیده است ولی مطالعه و تماشای آثار هنرمندان بی تأثیر نیست و به قول والترون وَن اپزیلند[1]، منتقد هلندی،« این پوستر ها آینه ای شفاف از فرهنگ و سنت لهستان هستند، شاید در نظر اول مرموز و بی روح و غیرقابل درک به نظر برسد اما پس از کمی تأمل، دری به دنیای جدید بر روی شما خواهند گشود.»

هنر پوسترسازی لهستان در دورة« لهستان جوان» [2] آغاز شد که از حدود 1890 تا 1914 ادامه داشت. تا پیش از آن، از مهمترین آثار هنری لهستان چوب بری های بود که هنرمندان مردمی از مناظر روستایی و نقاشی ها می ساختند. بنابراین تعجبی ندارد که نخستین پوسترها اثر نقاشان بوده اند و به شدت نیز از هنر فولکلور لهستان تأثیر گرفته اند.

البته هنرمندان آن دوره به وقایع دیگر کشور ها نیز نظر داشته اند. در آن زمان، آرنوو، در سراسر اروپای غربی محبوبیت فراوانی یافته بود. هنر لهستان به احیای نوگرایی لهستانی و پیروی آرمانهای هنر جدید( آرنوو) تمایل داشت. با نگاهی به اشتوکا [3] اثر تئودر آکسنتوویچ[4] (1859-1938) متوجه اشتباهات فراوان سبک آن به آرنوو خواهیم شد.

استانسیلاو ویسپیانیسکی[5]( 1807-1869) نیز از نخستین هنرمندان پوسترساز لهستان بود. نقاش مذکور به سراسر اروپا سفر کرده بود. پوسترهای او اساس هنر پوسترسازی لهستان را بنا نهادند


[1] -walter Van opzzeland

2- Mioda Polska در زبان لهستانی حرف L مانند همزة فارسی تلفظ می شود.

[3] -sztuka

[4] -Teodor Axentowicz

[5] Stanislaw Wyspianski